search

Volkswagen Karmann Ghia Puma stijl verlaging systeem

Art nr 3397

karmann ghia raster plaatjes

Toepasbaar op:
Karmann Ghia

karmannghia parts

 

Betalingen via een veilige site met een SSL verbinding

 

Word snel verstuurd, vaak nog dezelfde dag !

 

Terug sturen in overleg, behalve op elektrische delen

Toepasbaar op:

karmann ghia raster plaatjes

Karmann Ghia

De Kever 1200-1300-1500, Karmann Ghia, Type 3. Kübel en de Bus t/m 1979 zijn uitgerust met een torsie geveerde vooras, terwijl de Kever 1302-1303 en de Bus T25 zijn voorzien van MacPherson veerpoten. McPherson veerpoten zijn eenvoudig en snel te verlagen door het vervangen van een kortere veer of een regelbare veerpoot, bij een torsie geveerde vooras is dat wat ingrijpender. Hierbij moeten de torsieveren die in het midden van het as-lichaam vastzitten verstelbaar worden gemaakt. Hiervoor zijn twee mogelijkheden beschikbaar: met adjusters die tussen de twee vooras buizen worden gelast en waarmee de bestaande middelste borgring traploos regelbaar wordt gemaakt, of met het Puma systeem waarbij je de bestaande middelste bus regelbaar gaat maken zonder hierbij de vooras door te hoeven zagen. Beide systemen hebben zijn voor en nadelen, bekijk de verschillen en maak de juiste keuze.

Verlaging adjusters
Hierbij worden het middelste deel (waar de torsieveer vast zit in de binnenring) uit de voorasbuis gezaagd en in zijn geheel vervangen door een regelbaar gedeelte. Je moet met dit systeem goed overweg kunnen met een lasapparaat en ten opzichte van het Puma systeem is je vooras traploos verstelbaar en je maximale verhoging of verlaging heb je helemaal in eigen hand. Doordat dit de snelste manier van verlagen of verhogen is wordt dit het meeste toegepast, maar vergeet niet dat je de vooras door de helft zaagt, wat het geheel verzwakt. Maak altijd beide torsieveren regelbaar, je overbelast de regelbare torsieveer als je dit maar bij één torsiebuis toe zou passen. Zaag nooit beide torsiebuizen gelijktijdig door, maar monteer de adjusters één voor één (helaas gebeurt dit nog regelmatig). De adjusters worden per paar geleverd en zijn leverbaar voor Kever, Karmann Ghia en Kübel, voor Bus is alleen het Puma verlagingssysteem beschikbaar.

3397
Nieuw product
chat Commentaar (0)
Geen klantenbeoordelingen op het moment.